Callens geeft betrouwbare procestemperatuur een duw in Luik

24 april 2024

Callens schaalt zijn activiteiten in Luik op om 24/7 betrouwbare procestemperatuur te verzorgen voor industriële bedrijven. De huidige en nog aan te werven collega’s vullen de hoge nood in om zowel snelle als technisch sterke service te bieden, met daarbovenop het vakmanschap om nieuwe warmte-installaties te ontwerpen en bouwen. 

Technische service die onvermoeibaar doorgaat

24/7 een expert ter beschikking hebben, da’s onvermoeibare technische service. Met die belofte helpt Callens industriële productiebedrijven up-and-running te blijven met warmte. Dag en nacht als het moet.  

Een team van servicecoördinatoren, experten en gespecialiseerde techniekers maakt die belofte waar. “We doen het goed of we doen het niet. Da’s onze trots. We zijn opgeleid om de moeilijkste vraagstukken op te lossen en staan ook klaar om elkaar – onder de collega’s – met raad en daad te helpen,” aldus Julien Infantino, ervaren servicetechnieker bij Callens.  

Servicemanager Erwin De Coninck bevestigt: “Onze kennis is onze grootste troef. Daarop rekenen klanten want het geeft hun gemoedsrust en stabiliteit in de productie-omgeving. Sinds we onze stempel drukten in deze regio met een Callens-vestiging – de hoofdzetel bevindt zich in West-Vlaanderen – staat onze telefoon niet stil. Gelukkig hadden we van bij de start een sterk team techniekers en natuurlijk 200 collega’s om alles kwalitatief te bolwerken.” 

Persoonlijke ervaring geeft vertrouwen

Wie Callens een beetje kent, weet dat ze veel belang hechten aan een persoonlijke relatie met de klanten. Zowel voor goeie service als een succesvol projectverloop bij nieuwe installaties.  

We voelen dat klanten een groot vertrouwen in onze handen leggen. Sommigen zelfs blindelings. Dat hebben we te danken aan de persoonlijke relatie die we met hen opbouwen, onze reactiesnelheid en natuurlijk onze verregaande kennis die ontzorgt,” verklaart Erwin. 

Bovendien sleutelen de experts zodanig aan de installaties dat ze steeds betrouwbaarder worden. Ze worden extreem nauwkeurig afgeregeld en onderdelen worden op tijd vervangen om nodeloze en kostelijke pannes te voorkomen. 

Teamuitbreiding versterkt de Callens-belofte

Dat succesrecept voor vertrouwen versterkt Callens met een uitgebreider team. De eerste nieuwe aanwervingen zijn zelfs al een feit, met onder andere Branch Manager Mathias Guns die de uitbouw in Luik verder zal leiden. De extra collega’s brengen hun eigen technische ervaring naar de werkvloer, maar zullen ook ondergedompeld worden in de specifieke installaties en cultuur. Zo waarborgt het bedrijf zijn typische, kwalitatieve service doorheen de hele organisatie. 

Het voordeel van teamuitbreiding binnen een sterke groep? “We delen voortdurend ervaringen uit met elkaar, zo leert iedereen snel bij. Bovendien verloopt het opleiden van mensen heel gestructureerd. Callens biedt opleidingstrajecten aan met interne en externe coaching waardoor iedereen meteen de juiste kennis en ervaring kan opdoen,” verklaart Erwin. 

Duurzaam ontwerp, installatie en service van industriële warmte- en luchttechnieken

Callens is bekend om het hele plaatje van industriële warmte- en luchttechnieken en focust steeds meer op duurzame technieken - met bijvoorbeeld elektriciteit of reststromen - die productiebedrijven futureproof maken. Voor én na de klimaatdoelstellingen van 2050. 

Het ontwerp, de installatie en de service zijn cruciale fases. Daarom gebeurt alles inhouse. Met eigen medewerkers die van aanpakken weten.  

Klanten moéten bezig zijn met duurzaamheid. Ze voelen dat wij het advies en de oplossingen hebben om hen gericht te helpen verduurzamen. Op hun tempo en volgens hun noden. Ook in dit verhaal komt de kracht van een bedrijf met stevige uitgebouwde roots in industriële energie naar boven. We kunnen rekenen op technology engineers die de best beschikbare en toekomstige technologieën grondig onderzoeken en implementeren. Zo helpen we klanten vlot de switch maken naar slimmere energiebronnen en energierecuperatiesystemen,” aldus Erwin De Coninck, Service Manager bij Callens.